Sfaturi pentru Bucuresteni

(Gabriela Firea-Primar General Bucuresti (Florin Chirila/Epoch Times)

Dupa cum stiti, Primaria Generala a Municipiului Bucuresti a facut azi, 28 Septembrie 2017, o „mica” rectificare bugetara de cateva sute de milioane de lei. Primaria a considerat ca daca tot nu s-au cheltuit niste bani, desi prioritatile cetatenilor capitalei nu s-au schimbat si au fost facute niste promisiuni in campanii electorale si de vreun an incoace, trebuie totusi facute niste modificari. In interesul cetateanului, bineinteles. Mai bine zis 175 de milioane de lei de la fondul de infrastructura se muta in alte zone de interes urban.

Asadar:

Ce se „taie”?

  1. Bugetul pentru infiintarea de noi subunitati pentru Inspectoratul Situatiilor de Urgenta s-a redus de la de la 3 milioane la 298 mii lei. Tot la ISU s-a redus fondul pentru achizitionarea de masini si echipamente de la 54,5 milioane la 11,6 milioane lei.
  2. Fondul pentru restaurarea Palatului Voievodal „Curtea Veche” se reduce de la 6,7 milioane la 500 mii lei
  3. Fondul pentru consolidarea cladirilor cu risc seismic se reduce de la 1,5 milioane la 100 mii lei.
  4. Bugetul pentru proiectul Esplanada Unirii (sala de concerte, pinacoteca) si Muzeul Literaturii se reduce cu 1,1 milioane lei
  5. Fondul pentru implementarea unui sistem de transport cu bicicleta se reduce de la 5 milioane la 1 milion
  6. Bugetul pentru colectarea, tratarea si distrugerea deseurilor se reduce de la 3,8 milioane la 800 mii lei
  7. Bugetul pentru transporturi se reduce de la 1,1 miliarde la 9,1 milioane lei
  8. Bugetul pentru proiectul privind traseul pietonal si de biciclisti se reduce de la 3,5 milioane la 100 mii lei.
  9. Bugetul pentru construirea de parcari subterane la Sala Palatului, Piata Constitutiei si Piata Rahova se reduce de la 8,1 milioane la 400 mii lei.
  10. Bugetul pentru modernizarea Pietii Eroii Revolutiei si constuirea pasajului pietonal se reduce de la 8,1 milioane la 1,1 milioane
  11. Bugetul pentru reabilitarea liniei de tramvai Liviu Rebreanu se reduce de la 13,8 milioane la 11,8 milioane
  12. Bugetul pentru reabilitarea liniei de tramvai Soseaua Pantelimon se reduce de la 68,2 milioane la 29,9 milioane
  13. Bugetul pentru proiectul de penetratie Splaiul Independentei – Ciurel – A1 se reduce de la 90 de milioane la 55 milioane
  14. Bugetul alocat pentru Prelungirea Ghencea – Domnesti se reduce de la 5 milioane la 100 mii lei
  15. Nu vor mai fi fonduri pentru semaforizarea a 38 intersectii noi

Unde se duc banii?

  1. Bugetul CREART (Centrul pentru Creatie, Arta, Traditie) creste cu 10 milioane, la 63,2 milioane lei
  2. Bugetul Administratiei Monumentelor si Patrimoniului Turistic creste cu 10 milioane, la 127,5 milioane lei
  3. Din cei de mai sus, 10,7 milioane se duc la biserici si parohii, 1,5 milioane se duc la Arhiepiscopia Bucurestilor si 4,5 milioane la Patriarhia Romana
  4. Pentru modernizarea statuii Regelui Ferdinand I se majoreaza fondurile de la 7 milioane la 15, 8 milioane lei
  5. Pentru realizarea monumentului Reginei Maria a Romaniei se aloca 1,1 milioane lei
  6. Autoritatea pentru Supravegherea si Protectia Animalelor primeste in plus 10,8 milioane lei
  7. Administratia Cimitirelor si Crematoriilor Umane primeste 1,5 milioane lei
  8. Pentru achizitionarea a 100 de ambulante se aloca 8 milioane lei (din care 4,5 milioane din dividendele incasate de la ApaNova)

Nu este în niciun caz vorba de taieri în sensul diminuarii creditelor de angajament multianuale, ceea ce ar putea pune sub semnul întrebarii finalizarea unui proiect, ci doar redirectionarea creditelor bugetare din 2017, respectiv a sumelor care, din motive obiective, nu pot fi cheltuite pâna la sfârsitul acestui an. În plus, la o serie de obiective de investitii, aflate în faza incipienta, studiile de fezabilitate si proiectele tehnice vor fi întocmite de catre Compania Municipala Dezvoltare Durabila Bucuresti S.A., întrucât cu toata întârzierea generata de procedura de înfiintare a companiei, termenele de finalizare vor fi scurtate substantial” (Gabriela Firea.)

Primaria vrea sa mareasca si capitalul social al firmelor din Holdingul Municipal la 400 milioane lei, „înfiintat tocmai pentru a se schimba fundamental modul în care s-a lucrat pâna acum în administratia publica locala, iar rezultatul va fi o accelerare a procedurilor si o simplificare a birocratiei”, dupa cum spune doamna Primar.

Toate aceste societati trebuie sa devina functionale înainte de a începe sa presteze servicii sau sa execute lucrari, si de aceea acuzatiile referitoare la capitalizarea acestora sunt nefondate si au la baza interese strict politice. Salarizarea la nivelul întregului Holding Municipal se face în conformitate cu Art. 37 din OUG 109/2011, în functie de domeniul de activitate si în marjele comunicate de Institutul National de Statistica la nivel national. Pentru exemplificare, salariile directorilor societatilor din Holdingul Municipal sunt cuprinse între 8.000 si 14.000 lei, în timp ce în Primaria Capitalei salariile persoanelor cu functii de conducere sunt cuprinse între 11.000 lei (director general adjunct, director executiv sau director institutie subordonata) si 11.800 lei (director general, arhitect sef)

În ce priveste afirmatii de genul „au fost alocati 400 de milioane de lei pentru majorari de capital si împrumuturi acordate noilor societati, bani care se vor duce pe salarii, masini si chirii pentru sedii”, aceasta este o abordare tendentioasa, simplista si inexacta. În realitate, din aceasta suma, 300 milioane lei reprezinta doar majorarea de capital social de la Compania Municipala Energetica, bani care nu se pot duce pe salarii sau cheltuieli curente, ci vor fi folositi exclusiv pentru investitii în sistemul de termoficare al Capitalei. De asemenea, sume importante vor fi acordate pentru investitii catre Managementul Traficului (11 milioane lei),  Strazi, Poduri si Pasaje (20 milioane lei), Parcuri si Gradini (20 milioane lei). (Gabriela Firea)

Mai multe detalii aici

Si ordinea de zi a PMB aici.

Sumar? Nu luam banii, ii redirectionam pe cei nefolositi.

Pe bune? De ce nu s-au folosit? Pentru ca nu erau niste firme sa ii foloseasca (a se citi „administreze”)?

Asa ca, pana la sfarsitul anului sau pana cand se stabileste bugetul pe 2018 si se pun in miscare/realizeaza (oare?) proiectele:

  • mergeti la biserica si rugati-va sa nu fie vreo nenorocire de cutremur sau alta calamitate in oras pentru ca o sa cada blocurile cu buline rosii (si altele ne-expertizate) iar ISU nu va mai ajunge prea usor acolo unde e nevoie pentru ca sunt putine sectii si nu au nici mijloace
  • faceti-va cruce cand treceti strada in intersectiile nesemaforizate, cand mergeti cu tramvaiul sau cand cautati un loc de parcare liber
  • pregatiti-va sa platiti niste taxe in plus pe salubrizare (cum se intampla in Sectorul 4) – nu-i bai, si asa ne paste o amenda buna de tot de la UE ca nu suntem in stare sa reciclam
  • inarmati-va cu o mare rabdare cand vreti sa iesiti pe A1 pentru ca Militariul oricum este sufocat si va mai fi mult si bine, iar Prelungirea Ghencea nu se va largi prea curand
  • luati-va adio de la voucherele pentru bicicleta pentru ca oricum nu sunt piste
  • cand mergeti la concerte adaugati 10-15 minute in plus (cel putin) pentru gasirea unui loc de parcare
  • mergeti la sala si trageti de fiare pentru ca o sa aveti de mers de la Piata Rahova si pana la locul unde ati parcat masina, iar sacosile sunt grele
  • la Eroii Revolutiei veti folosi in continuare aceleasi 2 treceri de pietoni, cea de la Viilor-Colegiul Tehnic Cerchez-Serban Voda si cea de la Sos. Giurgiului-OMV-Oltenitei

… si apoi ganditi-va ca sunt niste directori in unele firme care beneficiaza de un buget de cateva sute de milioane de lei si care au salarii de 8-14 mii de lei.

… si ganditi-va cat dureaza studiile de fezabilitate in Romania si apoi poate va dati seama cand vor fi demarate proiectele promise.

Sau mutati-va intr-un oras normal, daca puteti!

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.