
Pentru ca se aproprie Craciunul este si normal ca marile companii sa telecomunicatii sa se „bata” in reclame, atat la TV cat si la radio sau, de ce nu, pe strada. Insa toata aceasta bataie a devenit extrem de toxica pentru consumatori.
De cand au aparut pe piata din Romania si au preluat Romtelecom-ul si Cosmote, cei de la Telekom au fost extrem de agresivi in reclame. Pur si simplu tot ce inseamna media este intoxicata de reclamele lor. Si acum imi rasuna in minte „tunaaaaaait …. ui ar iaaaaaang….”. Va aduceti aminte, a fost data non-stop la TV. Pe orice canal TV te uitai, aparea reclama aceasta cel putin la 5-10 minute. A fost difuzata atat de des incat a zice ca devenise „enervanta” e putin spus. Pur si simplu nu mai suportam sa aud piesa muzicala.
Si de parca aceasta reclama agresiva nu a fost de ajuns, Telekom-ul continua in aceeasi maniera, cu noile reclame, unele mai penibile decat altele. Cea cu colindatorii la usa unei bunici Moga speriate, in prim plan cu un baiat care face pe desteptul (aia cu „esti 100% sigura?”) si care nu canta nimic, este pe locul intai in topul penibilitatilor si nesimtirilor. Cum s-ar simti bunica lui daca s-ar trezi cu un golan la usa care nici nu canta nicio colinda ba isi mai si bate joc de ea? Ce e asa de funny?
Dupa Telekom, locul doi este ocupat de Vodafone. Din pacate, din punctul meu de vedere, calitatea reclamelor lor a scazut foarte mult. Daca reclamele cu Ghita Ciobanul si cu Paul Maximus au fost destul de interesante, reclamele actuale sunt foarte slabute, nu au niciun fel de sare si piper. Singura care mai face fata, cat de cat, este cea cu Simona Halep si cu buniculetele gospodine. In schimb, celelalte sunt penibile.
Cei de la Orange mai spala putin rusinea. Ei au reusit sa isi atraga public datorita faptului ca difuzeaza videoclipuri cu cei care se filmeaza dansand precum cele doua personaje deja cunoscute, Milldge si Doig. Pe langa acestea, reclamele de iarna cu copii, parintii, bunicii care o pun de o bataie cu bulgari/sosete in casa sunt si ele OK.
A mai ramas RDS-ul, cu reclamele lor la Belgravistan. Ei nu au mai venit cu nimic nou, ci au pastrat aceeasi nuanta de reclama la servicii ieftine, adresate in special romanilor din Romania, Italia si Spania. Nici reclamele lor nu prea ma incanta, dar cat de cat sunt cat de cat OK, chit ca nu l-as vedea pe Gica Craioveanu sau pe Catrinel Menghia stramti la buzunar si fara sa isi permita sa dea un telefon din Spania sau Italia in Romania. Iar replica cu „normalni” la petrol si aur e haioasa, ca sa nu mai zic de bucata de aur data pe razatoare peste tortul cainilor.
Una peste alta, concluzia este aceeasi: prea multe reclame difuzate non-stop de dimineata pana seara, cu aceeasi agresivitate si toxicitate care te face de fiecare data sa schimbi canalul TV. Sincer, din punctul meu de vedere au devenit la fel de enervante ca reclamele la vanzari de tigai si mai stiu eu ce alte ustensile inovatoare. Si efectul este acelasi: NU CUMPAR!