Cum schimbi frana la bicicleta

Acum cateva zile am reusit sa ajung la un magazin de biciclete si piese de schimb si sa iau componentele pentru o frana de mana. De asta vara, cand s-a rupt frana la roata din fata la bicicleta, sunt intr-o dilema, daca sa o duc la reparat sau sa o repar eu.

Cum orgoliul masculin a invins, pana la urma, am cumparat piesele, urmand ca intr-o zi sa imi fac timp sa le si montez.

Procedeul nu e chiar atat de complicat, dar zic, pentru a nu stiu cata oara: bine ca avem internet si youtube si sunt destul de multi pasionati de ciclism care te pot ajuta cu informatii.

Piesele care trebuie sunt:

  • cablu frana universal fata
  • camasa – aici am luat putina teapa pentru ca l-am cumparat la metru, in loc sa iau unul standard, care are si un capat de protectie
  • maneta frana
  • frana V-brake cu saboti reglabili (de exemplu)
  • 4 suruburi imbus 5 (sunt la pachet cu sabotii)

Prima data am instalat franele si am fixat sabotii sa calce pe janta bicicletei.

Apoi am vrut sa pun maneta si a aparut prima problema: cum dau jos gripul de cauciuc de pe coarnele bicicletei? Sa trag de el sa iasa, nici chip, doar nu aluneca asa usor cauciucul pe fier. Noroc, din nou, cu Youtube-ul. M-am inspitat si a mers totul „ca uns”. Pentru asta am folosit o surubelnita, am ridicat putin gripul de pe fier, am introdus putin ulei de ungere si… voila… gripul a iesit foarte usor. Am introdus apoi maneta pe corn, pus gripul la loc si am strans surubul manetei, dupa ce am fixat-o intr-o pozitie comoda.

Procedeul in sine este aici:

[embedplusvideo height=”350″ width=”450″ editlink=”http://bit.ly/1hCj1i8″ standard=”http://www.youtube.com/v/zyrPOSai4wc?fs=1″ vars=”ytid=zyrPOSai4wc&width=450&height=350&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=0&chapters=&notes=” id=”ep7826″ /]

Pasul urmator: fixarea cablului. Din nou am apelat la Youtube:

[embedplusvideo height=”350″ width=”450″ editlink=”http://bit.ly/1hCjpxg” standard=”http://www.youtube.com/v/tgnyGoKM2tM?fs=1″ vars=”ytid=tgnyGoKM2tM&width=400&height=350&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=&notes=” id=”ep8359″ /]

Nenea asta m-a lasat putin cu ochii in soare, asa ca am apelat la un al youtuber ca sa termin treaba si sa fac si putin tuning:

[embedplusvideo height=”350″ width=”450″ editlink=”http://bit.ly/1hCjIbv” standard=”http://www.youtube.com/v/qXzkL-6pxiQ?fs=1″ vars=”ytid=qXzkL-6pxiQ&width=450&height=350&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=0&chapters=&notes=” id=”ep1800″ /]

In linii mari, procesul este: dupa ce se monteaza maneta se introduce cablul cu partea mai groasa in maneta, sa trece prin ea, se pune apoi camasa peste cablu dupa care se trece cablul prin furcile franei, punand mansonul intre cele doua furci de frana. Se regleaza apoi cu un distantier, astfel incat sabotii sa nu atinga de janta dar nici sa nu fie prea departati, altfel cand tragi de maneta nu vor opri roata. Daca frana este descentrata se foloseste un imbus mai mic (sau surubelnita, depinde) pentru centrare.

Pozele facute pe tot parcursul procesului:

Echipamentul (fara cablu si camasa):

20140509_163121Fixarea franei pe furcile rotii:

20140509_155652Scoaterea gripului:

20140509_155841 20140509_155909Fixarea manetei pe corn:

  20140509_15593020140509_155658Fixarea cablului pe furca:

20140509_162750Rezultatul:

20140509_162823Va doresc spor la treaba!

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.