Alte reclame

Sunt cateva reclame care, din punctul meu de vedere, sunt total inutile. Si aici ma refer la cele de utilitati.

Sa zicem, ca, daca pe cei de la UPC sau Romtelecom ii inteleg cat de cat, existand o masa de oameni care ar putea sa treaca de la un provider de telefonie/cablu/internet la ei, pe cei de la GDF Suez nu-i inteleg de ce au trebuit sa-si faca reclama la TV.

Ramanand la UPC, acum un an-doi de zile ma cam saturasem de RDS pentru ca nu aveau serviciile care imi trebuiau mie (sau credeam ca imi trebuie). Asa ca, m-am dus frumos la un centru UPC si am intrebat-o pe doamna de la contracte cum pot sa fac sa ma abonez la ei. Cu nonsalanta mi-a raspuns ca, „dumneavoastra nu puteti, pentru ca sunteti la RDS si ei au deja cablurile trase in blocul in care locuiti”. Iar ei nu pot sa vina peste RDS decat daca o cere toata scara. Mai era varianta cu pusul unei parabolice insa, nu erau siguri ca functioneaza pentru ca era foarte posibil sa fie ecranata de celelalte blocuri.

Asa ca, am renuntat si intre timp s-au mai modernizat si cei de la RDS si au bagat HD si internet de mai mare viteza.

In situatia asta, acolo unde este posibil, inteleg UPC-ul sa-si faca reclama la serviciile lor.

Insa, acum cateva zile am vazut reclama la GDF Suez, cei care furnizeaza gaz in Bucuresti. In conditiile in care NU AI alta optiune pentru utilitati, decat sa le folosesti pe cele care sunt in zona ta, la ce ajuta o astfel de reclama? Nu am altceva decat Apanova sau RADET, nu am alt furnizor de electricitate decat Electrica Muntenia, nu am alt furnizor de gaz decat GDF Suez, nu am alta firma de salubritate decat REBU sau care o fi aia. Si, cu exceptia celor de la salubritate, pentru celelalte utilitati exista o singura firma specializata in tot orasul. Insa si cei de la salubritate sunt restrictionati de contractele care le fac cu primaria, pe anumite zone, deci, practic, si aici ai tot un singur furnizor de ales (sau mai bine zis, impus).

Nu pot sa ma duc la CEZ Oltenia sa-mi traga ei curent in Bucuresti, oricata reclama si-ar face ei si orice preturi sub Electrica ar avea. La fel si la gaz, apa si toate celelalte.

Si atunci, in conditiile acestea, de ce mai fac reclamele respective? De ce isi arunca banii pe ele? Inteleg, in conditiile in care sunt mai multi jucatori pe aceeasi piata, in aceeasi zona, care ofera aceleasi servicii, e normal ca fiecare dintre ei sa se promoveze, sa incerce sa atraga cat mai multi abonati. Dar daca exista doar unul, ce rost au toate acestea? Doar, poate, daca vireaza niste bani in niste conturi la anumite televiziuni sau firme de publicitate?

Zic si eu… Poate ma lamureste cineva…

1 Comment

  1. Se preg?te?te spargerea în furnizare ?i distribu?ie. O firm? de distribu?ie închiriaz? cablurile / infrastructura ?i mai multe firme de furnizare furnizeaz? curent pe cablurile alea. Asta la curent, la gaze nu ?tiu.

    Sau cineva sifoneaz? bani de la GDF, c? au profit prea mare. Se poate ?i asta.

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.