Kalimera, Hellas (3)

(continuare din episodul anterior)

Kalimera in limba greaca inseamna „Buna dimineata”. Ne-am trezit cu totii la ora 5:30, sperand ca vom avea o dimineata buna si o calatorie linistita cu feribotul catre Santorini.Biletele le-am rezervat online, la Hellenic Seaways. Pentru ca aceasta vacanta am planificat-o cu ceva luni in urma, am rezervat aproape totul online, pe Booking.com sau pe site-urile de specialitate. Doar biletele la feribot le-am rezervat in prima saptamana din mai, pentru ca cei de la Hellenic Seaways nu aveau inca disponibile orarele catre Santorini. Am vrut sa mergem cu ei deoarece calatoria pe mare dura mai putin decat cu alte companii si aveam nevoie sa punem si masinile la cala.

Drumul a durat cam 4 ore si jumatate si am avut ceva valuri. Cel putin eu unul le-am simtit. Nu mi s-a facut rau dar la un moment dat a inceput sa ma doara capul. Abia asteptam sa pun iar piciorul pe pamant.

In Santorini am ajuns in jurul orei 12, dupa o mica escala la o alta insula, Ios. Din ce discuta lumea, Ios este o insula pentru tineret si petrecareti, in timp ce Santorini acomodeaza toate genurile de oameni.

Santorini este situata in sudul Greciei, facand parte din grupul de insule cunoscut sub numele de Ciclade (un arhipelag de insule de forma circular, in mijlocul marii Egee). Numele de Santorini a fost dat de Imperiul latin dupa catedrala Saint Irene, din orasul Perissa, insa numele vechi al insulei este Thera sau Thira. Insula este, practic, ceea ce a mai ramas dintr-o mai veche si mare insula in urma unei puternice eruptii vulcanice, cunoscuta si sub numele de eruptia Minoica, dupa numele civilizatiei care stapanea zona, cu capitala in insula Creta. Istoricii sunt de parere ca eruptia acestui vulcan a dus, practic, la disparitia civilizatiei minoice, fapt asociat de multi cu legenda Atlantidei.

Capitala Santorini este la Thira, dar pe insula sunt mai multe localitati importante cum ar fi Oia (se citeste Ia), Pyrgos sau Aktotiri, probabil primul asezamant al culturii minoice in afara insulei Creta,

Dupa ce am debarcat am urmat drumul din portul Athinios catre Pyrgos si apoi la Kamari, unde ne-am cazat la frumosul hotelul Anemones, la Cristina, gazda noastra pentru urmatoarele 8 zile.

Hotelul este situat intr-o zona foarte linistita, aproape de faleza, zona cu restaurante si plaja. De fapt toata zona este linistita, fiind cunoscuta mai mult ca fiind preferata de familii, in timp ce coasta de vest a insulei, cea cu Thira si Oia este mult mai aglomerata si galagioasa. Sunt oferite, la cerere si contra cost, mai multe servicii cum ar fi transport pe insula, inchiriere de masini sau ambarcatiuni, se pot face drumetii pe insula sau croaziere pe mare, in jurul insulei sau a vulcanului. La hotel se serveste micul dejun si se pot servi diverse bauturi la bar, iar piscina este excelenta.

Vi-l recomand cu cea mai mare caldura.

Sunt multe restaurante bune in zona, unde se mananca in principal traditional si mancare bazata pe fructe de mare, dar se pot intalni si restaurante cu alt specific. Noi am incercat sa profitam din plin de toate si, desi planurile mele erau sa mananc mai mult peste si fructe de mare, sa fac plaja si sa ma intorc acasa cu cateva kilograme in minus, nu mi-au  reusit, cantarul aratand cu 2 kilograme in plus la intoarcere.

Dar, despre mancarea greceasca in postarea viitoare.