Regulament functionare spalatorie auto

Lipit pe usa unei spalatorii auto:

Urmatorul regulament va fi adus la cunostinta tuturor angajatilor spalatoriei auto. Este datoria sefului de spalatorie sa-l citeasca in fiecare dimineata, pentru a fi inteles si de cei care au intre una si patru clase.

 

1. Nu exista decat doua tipuri de clienti: “seful” si “doamna”. Orice persoana de gen masculin, adica barbat, va fi adresat cu “seful”, indiferent ce masina are. Daca modelul masinii este limuzina de lux sau gipan, veti adauga dupa “sefule” un “sa traiti”. Este de datoria noastra, a barbatilor, sa-i facem sa se simta bine pe acestia, pentru ca, unii dintre noi stim, sefi suntem doar cand iesim, nu si acasa (asta daca nu suntem casatoriti).

2. Nu exista “sefa” ci doar “doamna”, cu exceptia situatiei in care patroana (nevasta-mea, adica) vine in vizita la spalatorie. Se accepta si “doamna” desi, fiind la ea acasa, este mai corect sa va adresati cu “sefa”.

3. Atentie la clientii cu cruciulite multe pe parbriz. Acestia sunt cel mai probabil vecinii vostri de bloc sau cartier, dar care au avut sansa ca, plecand de la meseria de spalator auto, sa devina mai bogati. Daca doresc curatare interioara, veti deschide usile, eventual geamurile si veti da drumul la casetofon. In mod sigur vom fi incantati cu totii de piesele lui Guta, Vijelie sau Salam. Acestor tip de clienti va veti adresa cu “sefule” urmat de “mancati-as”.

4. Nu insistati foarte mult cu apa si sapunul. La fel si cu stergerea. Dupa cum zicea celebrul Murfi, “oricat ai freca masina, o pata tot ramane”. Daca clientul este “seful” nu va observa acest lucru decat acasa. Daca este “doamna”, trebuie insistati mai mult. Nu uitati: clientul NU are intotdeauna dreptate.

5. In situatia in care clientul va va arata o pata ramasa pe caroserie, oferiti clientului serviciun nostru de polishat. Orice pata de pe tapiterie va fi inlaturata doar cu serviciul de curatare tapiterie. Costurile pentru acestea se vor comunica clientului DOAR dupa prestarea serviciului sau doar daca clientul intreaba inainte.

6. Cand ati terminat, zambiti larg (cei cu dinti in gura) si intindeti mana, asteptand bacsisul. De obicei “seful” este mai darnic (un alt motiv pentru care ii spunem “seful”). Daca bacsisul nu este pe masura serviciilor prestate, intrebati clientul daca are o tigara si cand va intinde pachetul luati 2-3. Nu ezitati sa afisati figura de sictirit daca nu va convine bacsisul. Cand clientul demareaza, faceti gesturi largi si evident nervoase, aratand clientului ca voi sunteti de fapt seful acolo. Pana la urma toti clientii depind de noi sa-si spele masinile.

7. Colegilor de spalatorie va veti adresa scurt si la obiect. Daca vreunul va fura locul sau un client, veti afisa o atitudine extrem de nervoasa, iar modul de adresare va fi “Era randul meu, ba!”, urmat de “Du-te-n  … mea!”. Este foarte important ca acest lucru sa fie vazut de client pentru ca va va ajuta in situatia descrisa la punctul 6.

8. Spalatoria NU ofera echipament de lucru angajatilor. Fiecare va veni la munca imbracat cu ce are el pe-acasa, in functie de cum este vremea. Aveti astfel sansa sa va etalati incaltamintea Niki si Rebak sau treningul Adibas, cumparate din castigurile obtinute la noi in spalatorie.

9. La angajare veti primi doua carpe. Aveti mare grija de ele pentru ca ele trebuie sa fie in buna stare cel putin un an. Pierderea sau distrugerea acestora va atrage retinerea din salariu sau, dupa caz, oprirea bacsisului pe o anumita perioada de timp.

10. Orice abatere de la acest regulament va atrage dupa sine incetarea contractului de munca. Adica sunteti dati afara, ba!

Adauga comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.