Oxford – cultura si istorie

Profitand de excursia in Anglia, una din zile am alocat-o in intregime unei vizite la Oxford, orasul vestitei Universitati care da in fiecare an omenirii absolventi de elita.

De la Reading pana la Oxford sunt doar 25 de minute cu trenul. Dupa cum va spuneam si data trecuta, infrastructura este excelenta. Trenurile spre Oxford sau Londra sosesc cam la 10-15 minute si aproape ca nu au intarzieri.

Ajunsi in gara de la Oxford am cumparat o harta de la un tonomat (1 lira). Ma uitasem si pe net, inainte sa plecam de acasa, si aveam schitat un traseu in minte. Harta insa ne-a ajutat destul de mult. Nu am avut ghid, sa ne explice ce si cum, dar am luat orasul la pas, urmand ca mai apoi sa cautam informatii despre ce am vazut.

Ce impresioneaza la Oxford sunt cladirile. Arhitectura este deosebita, clasica stilului britanic. Orasul s-a format practic in jurul Universitatii Oxford (nu se cunoaste exact data la care a fost infiintata), universitate alcatuita din 30 de colegii independente. Din pacate nu am reusit sa vizitam interiorul niciunui colegiu, accesul turistilor fiind interzis la acea ora.

Inainte de turul orasului am trecut pe la Muzeul Ashmolean unde am pierdut cam o ora si jumatate. Um muzeu cochet, micut, prezentand istoria omenirii de la 5000 ani i.Cr pana in prezent.

Pe strada principala ne-am oprit, mai mult dupa arome, la un super-magazin de dulciuri, Hardy’s Original Sweet Shop. Borcane intregi cu bomboane, ciocolate si fel si fel de dulciuri sunt asezate pe rafturile inalte cat magazinul. Este chiar imposibil sa nu cumperi macar o bombonica.

Revenind pe strazi, am ajuns la Gradina Botanica, dar nu am putut sa o vizitam pentru ca se inchisese. Am dat insa o tura pe langa si am facut cateva poze. Am fi avut noi mai multe de vizitat, ca de exemplu Libraria Bodleian, Muzeul de Arta Moderna, Muzeul de Istorie a Stiintei.

Din pacate cuvintele nu pot descrie ceea ce am vazut in oras. Vazand atatea cladiri vechi si colegiile cu geamuri mari m-am simtit exact ca Harry Potter mergand la Hogwarts. Strazile pline de studenti imbracati in togi negre, majoritatea cu nasul pe sus (vorba Anei: aici nivelul nasului e mai sus decat oriunde), dar zambitori si amabili. Am auzit la un moment dat un romanas vorbind la telefon, pe un ton destul de … elevat.

Cum excentrici sunt peste tot (am uitat sa va povestesc de „vrajitoarea” care am vazut-o in metrou in londra: par albastru, haine negre, sprancene colorate, pantofi negri de lac, o geanta pe care era prinsa o brosa sau catarama in forma de pisica cu ochii portocalii…ii mai lipseau palaria si matura), am vazut si doua fete imbracate in parasolare de masina in loc de rochii.

Cam acestea ar fi de zis. Daca aveti ocazia sa treceti prin zona, chiar daca sunteti la Londra, dati si o tura la Oxford.

PS: Link-urile de mai sus sunt catre pagini in engleza pe Wikipedia. Sunt mult mai bine documentate decat traducerile in romana