La birou

Munca în cladirile de birouri poate deveni enervanta la un moment dat. Sunt multe birouri despartite doar de niste pereti falsi de carton si cel putin 50 de oameni pe etaj. Daca înmultim acest numar cu 13 etaje obtinem multi multi oameni, fiecare cu obiceiurile sale. M-am gândit azi sa vorbim despre obiceiurile enervante de la munca.

Lupta pe lift

Avem trei lifturi si cu toate astea, dimineata se formeaza coada. Si dupa ce stai tu frumos la coada de câteva minute se gaseste o pasarica sau un pasaroi, ultim venit, sa se urce primul în lift. Eventual are si castile în urechi ca sa nu îti treaca prin cap sa ii zici ceva. Taiatul cozii, orice fel de coada, cred ca este sport national deja. Enervanti mai sunt si cei care iau liftul pâna la unu.  Se urca ei top si apasa gratios pe unu. Daca se mai opreste liftul si la doi si la trei deja simti cum ai mai îmbatrânit un an. Dar na, lenea este mare.

Mâncatul la birou

Printre cele mai enervante lucruri mi se pare mâncatul la birou. Sigur ai si tu cel putin un coleg care si-a facut un obicei din asta. Si nu vorbesc despre o portocala, un senvis sau o shaorma. Sunt situatii când nu mai apuci sa mergi în pauza de masa si manânci ceva repede la birou. Nu. Vorbesc de cei care constant vin cu tocanita, eventual cu usturoi, puiul si alte mâncaruri dubios mirositoare si le manânca la birou. Si împrastie o aroma bogata pe tot etajul. Fata de alte companii , noi chiar avem sali de mese dotate cu frigidere si microunde si aproape orice ai nevoie ca sa manânci linistit, fara sa stie toata lumea ce ai gatit tu aseara.

Lipsa de intimitate

Toata lumea aude ce zice toata lumea. Avem colegi care vorbesc prea tare sau care râd prea zgomotos( cred ca ma calific aici). Colegi care îsi discuta problemele personale vorbind la telefon la birou. Asa aflam ce rude s-au mai îmbolnavit, ce a mai patit sora cumnatului, etc. În astfel de momente productivitatea nu este la cel mai mare nivel. Vorbesc în numele colegilor care chiar muncesc în momentele în care ceilalti se relaxeaza. Sau mai grav pentru colegii care sunt în telefon cu un client si se aude acest fundal minunat.

Telefoane, telefoane

Fiecare dintre noi cred ca a avut cel putin o melodie la telefon care a enervat colegii din jurul lui. Sau am avut cel putin un coleg care a avut o melodie enervanta. Rock. Dat TARE! În principiu nu am nimic cu gusturile muzicale ale fiecaruia, doar ca la birou ar fi dragut sa ne lasam telefonul pe silent sau la un volum mai rezonabil. Apoi un alt sfat ar fi sa încercam, cu totii, sa ne ducem conversatiile personale pe hol sau undeva privat. S-ar putea sa te trezesti cu întrebari indiscrete despre viata personala sau cu sfaturi despre cum ar trebui sa tratezi o problema.

Solutia pentru toate acestea ar fi birourile individuale. Ar însemna o socializare mai scazuta, însa în principiu la munca mergem sa muncim. Plus, pledez pentru o camera de relaxare pe fiecare etaj, unde sa avem canapele si sa citim o carte, poate sa ascultam o muzica poate un pui de somn scurt.  Apoi fiecare la biroul sau. Când este de munca, muncim.

8 Comentarii

Adauga comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.