Kalimera, Hellas (6)

(continuare din episodul anterior)

Daca primele zile le-am petrecut mai mult facand plaja si baie in apa curata, limpede si sarata a Mediteranei, spre sfarsitul sejurului am vizitat cateva locuri in Santorini.

Am fost mai intai in Fira, orasul principal din Santorini, unde am savurat o cafea la o cafenea si de unde se vede o panoram impresionanta: Caldera, vulcanul si insula Therasia. Ne-am plimbat apoi pe stradutele orasului, pe la magazinele cu fel si fel de bijuterii, facute din piatra vulcanica sau coral. De aici puteti cumpara diverse suveniruri.

Cel mai frumos apus de soare se vede din Oia (Ia). Inchipuiti-va o mare de oameni care la ora 8:30 asteapta sa vada cum apune soarele in Mediterana. Privelistea este fantastica.

In penultima zi am mers in sudul insulei, la Akrotiri. Am vazut mai intai farul, iar apoi am vizitat muzeul acoperit peste vechiul oras Minoan. De la Akrotiri am mers pe jos pana la Red Beach, iar de acolo am luat un vaporas pentru a vedea White Beach si Black Beach. Cele 3 plaje isi poarta numele de la culoarea pietrelor si a nisipului. La White Beach se ajunge numai cu vaporasul, in timp ce la Black Beach se poate ajunge si cu masina, desi nu este recomandat. Sunt 4 vaporase care fac turul Red-White-Black Beach-Akrotiri si, platind un bilet, poti sa mergi de la o plaja la alta. De exmplu, poti sa mergi la White Beach, sa stai la plaja pana vine urmatorul vaporas si apoi sa te muti la Black Beach si asa mai departe.

Am vazut inima de piatra (o scobitura in perete care seamana cu o inima), apoi am mers in Perivolos, unde am facut baie si am stat la plaja intr-o zona mai frecventata de tineri si unde sunt mai multe cluburi.

Am fi vrut sa vizitam unul din multele muzee ale vinurilor, insa nu am ajuns la niciunul. Vinul se produce local si, spre deosebire de modul traditional de cultivare a vitei de vie, in Santorini vita se afla pe pamant si nu suspendata, datorita vanturilor puternice care bat in timpul anului, dar mai ales in sezonul rece.

Vacanta s-a incheiat cu un nou rasarit de soare, vazut de pe plaja din apropierea hotelului. La pranz, cu bagajele facute, ne-am luat la revedere de la gazdele noastre si am plecat in port, de unde am luat feribotul la Atena, pentru ultimele doua zile ale vacantei noastre in Grecia