Decât s? faci tuning unui Logan…

Oricât te-ai chinui sunt lucruri urâte care nu pot fi transformate în ceva frumos f?r? o schimbare radical?. La fel ?i cu opera?iile estetice: ca s? faci frumoas? cea mai urât? femeie sau cel mai urât b?rbat din lume, trebuie o mul?ime de interven?ii chirurgicale ?i nici atunci nu po?i s? fi sigur c? rezultatul e OK.

Dar nu despre tuning uman vreau sa scriu în continuare, ci de tuning de ma?ini.

Pentru mine (sper s? nu se supere posesorii acestui model) Dacia Logan, primul model, este unul din cele mai urâte. Serios, Dacia 1310 sau Solenza aveau un alt aspect, mult mai frumos ?i mai aerodinamic. Când francezii s-au gândit ei s? ”învie” Dacia, au f?cut cel mai nereu?it model de pe pia?? la momentul respectiv. Noroc c? au scos mai apoi Sandero, care arat? mult mai OK, cum de fapt si MCV-ul. Nici ultimele modele, Dokker ?i Lodgy nu-s cine ?tie ce. Iar noul Logan seam?n? ca dou? pic?turi de ap? cu vechiul Clio (în sfâr?it, ceva mai bine).

Revenind la primul Logan (pentru c? modelul acesta e cel mai întâlnit pe str?zi): botul mai treac?-mearg?, dar spatele e ur?t r?u de tot. Se vrea ceva mai în?l?at?, de?i nu e. Dac? te ui?i în oglinzile retrovizoare când parchezi nu po?i s? fi niciodat? sigur dac? love?ti sau nu pe cineva, pentru c? nu i se vede fundul. Are geamurile trapeziodale croite urât, bordul na?pa… Mie unul nu-mi place. Singurul lucru bun la ea este motorul.

Bun, în?eleg, au scos modelul cu motor mai bun, ar?ta pu?in mai altfel decât cele anterioare, pre?ul era OK, s-au f?cut vânz?ri. Dar eu unul nu mi-a? fi luat a?a ceva, dac? aveam bani destui pentru una. Mai bine f?ceam rost de un second-hand mai bun din str?in?tate. Bun, în?eleg, este OK ca pre? de ma?in? nou?, dar dac? pleac? de la 7000 EUR ?i mai vreau s? mai pun ni?te op?ionale, sare deja la 9000 EUR. Iar cu banii ace?tia iau ceva bun la mâna a doua.

Dac? te mai mânânc? palma s? mai dai bani pe tuning, îi dublezi valoarea. Deci, ajungi pe la 12-14 mii EUR. Iar cu banii ace?tia î?i iei ma?in? bun?. Bine, o s? zice?i c? nu asta e ideea cu tuning-ul, c? e o art? ?i o pl?cere. Da, e art? pentru cine ?tie s? o fac? ?i dac? are ?i modelul bun. Dac? modelul arat? na?pa, nu sco?i nimic din el oricât ai vrea.

Azi conduceam ?i la un moment dat se bag? în fa?a mea un Logan tunat. Tunat urât. Ni?te culori pe el de î?i scoteau ochii (?i nu în eviden??). Eram cu copilul în ma?in? pentru c? îl duceam la ?coal?, i-am ar?tat ma?ina ?i a strâmbat din nas. Am vrut s? scot telefonul s?-i fac o poz?, dar pân? m-am mi?cat eu s-a f?cut verde ?i am plecat, el, ?oferul Loganului f?când dreapta, iar eu mergând înainte.

?i atunci mi-a venit ideea acestei post?ri. Mi-am zis c? sigur g?sesc pe net poze cu Loganuri tunate, care arat?, de altfel, na?pa.

Acum, uita?i-v? ?i voi ?i spune?i-mi dac? nu am dreptate. Dac? nu îi schimbi caroseria cu totul, nu po?i s?-i dai un design frumos oricât te-ai chinui. Dar dac? îi schimbi caroseria, nu mai arat? a Logan.

6 thoughts on “Decât s? faci tuning unui Logan…”

  1. Depinde si cine face acest tuning. Asa sunt multe Dacii 1310 sau Cielo vopsite urat, de catre proprietar. Ce sa mai vorbim de BMW-urile tiganesti.
    Loganul e butucanos, daca ii mai ridica un pic garda, ajungea SUV dar, tunat frumos si discret, fara sa-l impopotonezi prea mult, eu zic ca arata binisor.

    1. Corect. Cum scriam mai sus: si asta e o arta. Daca nu stii sa faci tuning, mai bine te lasi. Mie unul nu mi-a placut niciodata Loganul. Celelalte modele parca arata mai altfel.

  2. Pingback: Nu tot ce este mare, este si estetic « Liviu Berdila

  3. Stii care e adevarata provocare? Sa gasesti un Logan care arata bine dupa ce a fost tunat, adica niste modificari discrete, dar care dau alt aer masinii. Eu am cautat un astfel te „tunaj”, insa am gasit numai sorcove cocalaresti

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *